poniedziałek, 7 marca 2016

Placek maślankowy z bezową pierzynką

Placek maślankowy z bezową pierzynką

Jest to placek z rodzaju ..."gwałtu rety che mi się czegoś słodkiego tu i teraz" bądź też ..."gwałtu rety zaraz tu będą, a ja nie mam nic do kawy". Przepis dostałam od sąsiadki, przechodzony z rąk do rąk i obwołany mianem "króla wypieków". No cóż, opinię sami wystawcie, jak dla mnie placek jak placek, jadałam lepsze. Podstawowym plusem tego wypieku, jest jego łatwość i szybkość. Jest to fakt nie do zaprzeczenia. Placek jest bardzo puszysty, wilgotny i z wierzchu oblepiony kokosową bezą.




Składniki:

ciasto:
  • szklanka maślanki (ja użyłam truskawkowej, stąd troszkę ciemniejszy kolor placka)
  • pół szklanki oleju
  • 2,5 szklanki przesianej mąki
  • 2 jajka
  • 3 żółtka
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szklanka cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
bezowa pierzynka:
  • 3 białka
  • pół szklanki cukru
  • 100 g wiórków kokosowych
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:

Do miski wybić 2 jajka. Z pozostałych jajek oddzielić białka od żółtek, żółtka dodać do całych jajek. Wsypać szklankę cukru oraz cukier waniliowy i miksować na najwyższych obrotach, aż powstanie biała masa jajeczna. Następnie wolnym strumieniem wlać olej, zmiksować, następnie wlać maślankę, zmiksować i na samym końcu dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i jeszcze raz dokłądnie zmiksować, aż do połączenia się wszystkich składników.
Formę (u mnie 20x20) wyłożyć papierem do pieczenia i wylać na nie ciasto. Wyrównać.

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno. Następnie dodawać partiami cukier, nie przerywając miksowania i miksować do momentu uzyskania sztywnej, lśniącej masy. Na końcu wsypać wiórki kokosowe i delikatnie łyżką wymieszać.

Piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz