piątek, 8 kwietnia 2016

Kolorowa sałatka

Kolorowa sałatka

W święta Wielkanocne miałam pustkę w głowie na przepisy z sałatkami. Na stole wylądowała klasyczna jarzynowa, ale mi brakowało jeszcze jednej sałatki, by wzbogacić świąteczne menu. Do ostatniej chwili, nie wiedziałam co zrobić, w końcu otworzyłam lodówkę, zaglądnęłam do spiżarki, powyciągałam to, co ewentualnie nadaje się do sałatek i bezmyślnie zaczęłam coś tworzyć. Powstała sałatka, jak to z początku nazwałam, śmieciowa. Przekonanie moje było takie, że gościom nie spodoba się wcale a wcale. Ależ było zdziwienie, sałatka zniknęła ze stołu jako pierwsza, a zaraz po świętach przygotowałam następną porcję, jednakże ciut większą :)




Składniki:

  • 500 g brokuł
  • 3-4 łodygi selera naciowego
  • pęczek szczypiorku
  • puszka kukurydzy
  • puszka czerwonej fasoli
  • 30-50 g żółtego sera
  • słoik selera konserwowego
sos:
  • 2 łyżki keczupu pikantnego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3-4 łyżki majonezu
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:

Brokuły pociąć na mniejsze różyczki, wrzucić do gotującej się, osolonej wody i gotować około 3 minut, po czym odcedzić i przelać zimną wodą. Ostudzić.
Kukurydzę i fasolę odsączyć, przepłukać na sicie wodą.
Ser zetrzeć na tarce tarce jarzynowej.
Szczypiorek drobno pokroić.
Seler dokładnie odsączyć z zalewy, najlepiej wycisnąć rękoma i pokroić na mniejsze kawałki.
Łodygi selera naciowego pokroić w cienkie półplasterki.

Przygotować sos. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, czosnek przecisnąć przez praskę, dodać do sosu, doprawić wszystko solą i pieprzem.

Układać w salaterce warstwami:
  • brokuł
  • 2-3 łyżki sosu
  • ser żółty
  • fasola czerwona
  • seler konserwowy
  • kukurydza
  • seler naciowy
  • pozostała część sosu
  • szczypiorek
Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz