wtorek, 3 listopada 2015

Makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym

Makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym


Przyznam się szczerze, taki makaron jadłam pierwszy raz. Wiele słyszałam o makarobie z tuńczykiem, że szybko, że tanio i bardzo banalnie, że nawet dzieci świetnie go przyrządzają, ale jakoś nigdy nie złożyło się bym ja wypróbowała. I w końcu  nadszedł taki dzień:) A wszystko przez stertę puszek z tuńczykiem, które zalegają u mnie na półce i tylko obrastają kurzem...Miałam akurat mało czasu na wymyślanie obiadu, był piątek, więc tradycyjnie u mnie w domu nie jemy bez mięsa i popatrzałam na te nieszczęsne puszki...No i trafiło. Na makaron z tuńczykiem w sosie śmietanowym z nutką pietruszki. Szybko i sprawnie.


Składniki:

  • opakowanie dowolnego makaronu (u mnie wstęgi z dodatkiem suszonych pomidorów)
  • 2 puszki tuńczyka w oleju
  • 2 średnie cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 200 ml śmietany 18%
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka ziół prowansalskich
  • pęczek natki pietruszki
  • łyżka oleju
  • 100 g startego żółtego sera

Sposób przygotowania:

Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu.
Cebulę i czosnek pokroić w kostkę, zeszklić na łyżce oleju. 
Tuńczyk odsączyć z nadmiaru oleju i dodać do cebuli. Wlać śmietanę, dodać sól i pieprz do smaku, zioła prowansalskie i podsmażyć 5 minut. Na końcu dodać pociętą pietruszkę i wymieszać dokładnie.
Połączyć z makaronem, posypać żółtym serem i od razu podawać.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz