niedziela, 19 marca 2017

Milky way bez pieczenia w 10 minut

Milky way bez pieczenia w 10 minut

Ostatnio nie chce mi się piec. A coś słodkiego się przecież chce. Milky way miał powstać w zeszłym tygodniu. Niestety herbatników kakaowych zabrakło. Herbatniki zakupione, więc i ciasto już się chłodzi w lodówce. Szybkie. Rzekłabym nawet, że błyskawiczne. A jakie wyśmienite...Nie chce się wierzyć, że coś co powstało w zaledwie 10 minut może być tak dobre...A czasem piekę, wymyślam, przekładam i znowu piekę, czasem rozczarowanie, coś się przypali, gdzieś zakalec wyjdzie, coś się połamie, a ty 2 godziny mieszałaś, piekłaś i co? I nie wyszło...Ale milky way na pewno Ci się uda. Szybko i sprawnie. I pysznie.

Składniki:

  • 3 szklanki mleka w proszku niegranulowanego
  • 3/4 szklanki mleka 
  • pół szklanki cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • około 300-400g herbatników kakaowych typu petit (ilość uzależniona od wielkości herbatników i Waszych blaszek)
  •  250 g masła
polewa:
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki masła

Sposób przygotowania:

Mleko wlać do rondelka. Wsypać cukier i cukier waniliowy i zagotować. Ostudzić - ja by nie czekać za długo wstawiłam rondel do zimnej wody.
Masło dokładnie utrzeć. Następnie wlać przestudzone mleko, zmiksować i dodać mleko w proszku i znowu zmiksować.
Blaszkę (u mnie 20x20) wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno wyłożyć pierwszą warstwę herbatników.
Masę podzielić na pół. Wyłożyć pierwszą połowę na herbatniki, wyrównać, położyć drugą warstwę herbatników, na nią drugą połowę masy, wyrównać i przykryć wszystko ostatnią warstwą herbatników.

Połamaną czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej i wylać na herbatniki. Wstawić do lodówki na co najmniej 3 godziny.

Smacznego!!!




 

22 komentarze:

  1. Takie szybkie ciasta to ja lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też
    Bardzo smaczne, skorzystałem.

    darmowe ogłoszenia Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis .Tani i szybki spruboje za tydzien

    OdpowiedzUsuń
  4. Na sam widok ślinka leci 😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupię takie mleko w proszku niegranulowane ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym większym supermarkecie, ja kupuję zazwyczaj w Auchan.

      Usuń
    2. Wszędzie. Jest m.in. 🐞, Carrefour, Delikatesach Centrum - 500 g w foliowej ciemno niebieskiej torebce ok 10 zł.

      Usuń
  6. Mam blaszkę 25x35 - o ile powiększyć porcje składników?

    OdpowiedzUsuń
  7. Radziłabym o 1/3 zwiększyć składniki.

    OdpowiedzUsuń
  8. A jeszcze jedno pytanie bo nie chciałabym zepsuć - czy masło ma być w temp pokojowej czy z lodówki?

    OdpowiedzUsuń
  9. A te mleko w proszku to jakie ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj kupuje Łaciate albo z Mlekowity 😊

      Usuń
    2. Pełne niegranulowane. Ok 10 zł torebka 500g.
      Mlekovita lub Łaciate.

      Usuń
  10. A te mleko w proszku to jakie ma być?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba jutro zrobię ale dla przełamania słodyczy chyba dołożę cieniutka warstwę powideł śliwkowych pod mase

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre ale następnym razem chyba mniej cukru i będzie idealne.

    OdpowiedzUsuń