czwartek, 14 września 2017

Ogórki po chińsku bez pasteryzacji na zimę

Ogórki po chińsku bez pasteryzacji na zimę

Jedne z lepszych ogórków na zimę, jakie kiedykolwiek robiłam. Ostre, z wyrazem, idealne jako przekąska na imprezach (wielokrotnie wypróbowane- przy wódeczce znika baaaardzo szybko). Nie potrzeba ich pasteryzować!!! Olej, który dodacie, wypływa na wierzch i tworzy świetną barierę dla drobnoustrojów. Nie bójcie się! Na pewno nie zepsują się.

Składniki:

  • 2kg małych ogórków
  • główka czosnku
  • 4 płaskie łyżki soli kamiennej 
zalewa:
  • 0,5 kg cukru
  • 1,5 szklanki octu 10%
  • 1 łyżeczka chili
  • 8 łyżek oleju

Sposób przygotowania:

Ogórki przekroić na pół. Jeśli są większe-na 4 części. Czosnek pokroić w cienkie plasterki. Wymieszać ogórki z czosnkiem, zasypać solą i odstawić na 6 godzin. Po tym czasie odlać powstały sok

Zagotować zalewę z podanych składników. Ciepłą zalewą zalać ogórki i odstawić na 24 godziny. Ogórki z zalewą wkładać do czystych słoików, zakręcić i gotowe! Nie pasteryzować!

Smacznego!!!

 

63 komentarze:

  1. Czy na pewno potrzeba aż 0,5 kg cukru?

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wody nie dodawać, ogórki puszczają mnóstwo soków.

      Usuń
  3. Czy morze byc pieprz caine?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten sok z ogórków wylać czy dodać do zalewy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pierwszy sok z solą, wylać. Po dodaniu zalewy octowej ogórki znów puszcza soki. 😃

      Usuń
    2. Czy można pokroić w plasterki ?

      Usuń
    3. Nie próbowałam, te ogórki bardzo się kurczą podczas leżakowania, podejrzewam, że plasterki będą bardzo mikroskopijne.

      Usuń
    4. Duże ogórki kroję w grube plastry

      Usuń
    5. Ja wszystkie kroje w plastry takie pół cm i są świetne i chrupiące

      Usuń
  5. czy ta zalewa ma być ciepła tak jak Pani pisze czy może być zaraz po zagoyowaniu

    OdpowiedzUsuń
  6. Radzilabym jednak lekko przestudzić. 😄

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy zalewę można wlewać zamiast wkładać?? A na poważnie to jest jakaś technika żeby po równo oleju było?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewę oczywiście wlać, ale ogórki z zalewą to już radziłabym wkładać :) :) Proszę się nie martwić, oleju będzie w każdym słoiku w sam raz.

      Usuń
    2. To robię! Ale cukunię 😁

      Usuń
    3. Cukinia wyszła pyszna wg tego przepisu 😁

      Usuń
    4. Cukinia pani pokroiła na plastry czy podłużne paski

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po 24 godzinach tylko wlozyc do sloikow i zalewa ma byc taka zimna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zalewa ma być zimna. Zakręcamy słoiki i gotowe 😄

      Usuń
  10. Dziekuje dzis wieczorem wkladam do sloikow :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Biorę się do roboty, mam nadzieję, że mi wyjdą dobre ogóraski. U znajomego jadłem to delicje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, czy te ogórki są potem pikantne? Jadłam podobnie wyglądajęce na jakiejś imprezie i były pyszne, a teraz szukam tego przepisu. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, przepraszam, nie doczytałam, że ostre...

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy moga byc ogórki szklarniowe te dlugie czy nie za bardzo

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko ocet i cukier to chyba bardzo zdrowe nie jest, nic wody się nie dodaje?

    OdpowiedzUsuń
  16. Spróbuje ale mam wątpliwości odnośnie gotowania czosnku

    OdpowiedzUsuń
  17. sok dodać do zalewy i razem zagotowac?

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłem 3 słoiczki na próbe 1 zjadłem szybko 1 stoi ok ale trzeci zaczął pracować. Po otwarciu idzie zjeść ale nie wiem czemu coś zaczęło się w nim dziać Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, jedynie co mi przychodzi do głowy to to, że ogórki były przenawożone, albo słoiki niedomyte i jakieś bakterie albo grzyby zaczęły pracować

      Usuń
    2. Wszystko ok zjadłem właśnie lezakuja nowe :)

      Usuń
    3. Cieszę się że się udały i smakowały 😊

      Usuń
  19. Robiłam kilka dni temu i są takie pyszne że dzisiaj robię z podwójnej porcji. Dziękuję za super przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam pytanie czy mogą być bez skórki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale proszę się nie obawiać że skórka będzie twarda, skórka jest tak samo chrupka jak i miąższ 😊

      Usuń
  21. Jak długo mogą stać niepasteryzowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rok i dłużej 😊 w spiżarce mam jeszcze słoiczki z przed dwóch lat i są dobre

      Usuń
  22. nie ma octu 10% tylko 18% czy 1 szklanka wystarczy

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam,zamierzam skorzystać z tego ciekawego przepisu acz kolwiek mam pytanie a mianowicie czy zamiast cukru mozna wykorzystać np erytrol a octu 10% ocet jabłkowy?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, nigdy nie próbowałam, jeśli już to proponuję nieco zwiększyć ilość erytrolu o 1/4.

      Usuń
  24. Nie jadłam i nie robiłam takim sposobem.Ake zrobię na degustacje .Dziękuję za Nowy dla mnie przepis .Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla niedowiarków w sprawie wody. W 10% roztworze octu jest 90% wody. A więc woda jest. Nie tylko ocet i cukier. Ogórki pyszne.

    OdpowiedzUsuń