poniedziałek, 5 marca 2018

Rwany chlebek czosnkowy z mozzarellą

Rwany chlebek czosnkowy z mozzarellą

W weekend zabrakło mi czasu na słodki wypiek. Ale to nie oznacza, że zrezygnowałam z pieczenia...O, nie...Ale tym razem piekłam bardziej wytrawnie. Pokusiłam się na rwany chlebek. Mocno czosnkowy, z dodatkiem sera mozzarella i pietruszki. Połowę zjedliśmy nim zdążył ostygnąć - wg mnie taki jest najlepszy. Ser mozzarella ciągnął się fantastycznie, a zapach czosnku wypełnił dom na wiele, wiele godzin :) Taki chlebek będzie idealną przystawką.  Każdy rwie ile chce :)


Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • szklanka mleka
  • opakowanie suchych drożdży (7g)
  • 4 łyżki masła
  • pół łyżeczki cukru
  • pół łyżeczki soli
farsz:
  • pęczek natki pietruszki
  • około 150 g potarkowanego sera mozzarella
  • 6 dużych ząbków czosnku
  • 100 g masła

Sposób przygotowania:

Mąkę połączyć z suchymi drożdżami, solą i cukrem. Masło rozpuścić w ciepłym mleku. Do mąki dodać letnie mleko z masłem i jajka. Zagnieść elastyczne ciasto - około 10 minut. Następnie przełożyć ciasto do miski, przykryć czystą ściereczką i odstawić na około godzinę w ciepłe miejsce.
Masło na farsz roztopić i przestudzić. Pietruszkę posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę. Do masła dodać natkę, czosnek i dokładnie wymieszać.

Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę i rozwałkować na kształt dużego prostokąta.Posmarować ciasto masłem czosnkowym, posypać mozzarellą (1-2 łyżki sera zostawić do posypania wierzchu chlebka). Prostokąt pociąć w długie paski ( u mnie wyszły 4 pasy długości mniej więcej 50cm) Paski z farszem poskładać w harmonijkę. Długą keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia. Harmonijki wkładać do blaski, jedna koło drugiej, pionowo. Keksówkę przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce jeszcze na 20 minut. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Wierch chlebka, przed włożeniem do piekarnika, posypać pozostawioną mozzarellą. Wstawić do piekarnika, piec około 30-35 minut do zrumienienia się chlebka.
 Smacznego!!!






 

24 komentarze:

  1. Zrobiłem na świeżych drożdżach, wyrósł rewelacyjnie połowa zjedzona na ciepło 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. @Drugaanka naprawdę tak ciężko się domyśleć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wyszło trochę klejące. Tak ma być?

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile świeżych drożdży zamiast suszonych???dziękuję za podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  5. A ile świeżych drożdży??

    OdpowiedzUsuń
  6. Na serio niezle wyszlo - dzieki
    Ale u mnie calosc na dole plywala w tym masle
    Tak ma byc bo sie nie upiecze czy moze dac mniej masla?

    OdpowiedzUsuń
  7. Można dać mniej masła, mimo wszystko powinno się udać, masło do smarowania powinno być przestudzone, wtedy konsystencja nie będzie płynna

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile cm ma foremka mam 6 foremek tzw keksówek i każda jest inna

    OdpowiedzUsuń
  9. Chlebek wyszedł przepyszny 👍👍👍 Goście prosili o przepis 😁😁😁 Dziękuję za przepis 😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Potarkowany ser, wymopowana podłoga - ot inteligencja. Po polskiemu bo po polsku nie potrafią.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeciętny.Dla mnie żadna rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  12. Chlebek wyszedł bardzo dobry, zamieniłam czosnek na zioła.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pieczywo fajne,ale te komentarze......szanowne kuchareczki,pracujcie nad kulturą wypowiedzi.Jak korzystacie z czyjejś wiedzy to należy się szacunek,takie słówko.....Za przepis dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację co do kultury wypowiedzi poza jednym.Jeśli szanowne kuchareczki to i kucharzyki ?🤔😏 Pozdrawiam serdecznie 🙂

    OdpowiedzUsuń