poniedziałek, 25 września 2017

Zupa kurkowa

Zupa kurkowa

Nikt oprócz mnie w moim domu nie lubi jeść grzybów. Zbierać i owszem. Wszyscy. Nawet moja 6-letnia córka bezbłędnie rozpoznaje kilka gatunków grzybów w lesie. To co przywozimy z lasu, zazwyczaj trafia do suszenia. W takiej formie, zawsze mogę przemycić w bigosie czy też sosie do mięsa i nikt się skarży. Zawsze jestem poszkodowana. Marynowanych grzybków sama dla siebie nie będę przecież robiła. Ale tym razem zrobiłam wyjątek. Sama dla siebie zrobiłam zupę z kurek. Co prawda mąż i córka zjedzą zupę, ale wszystkie kurki odłożą na bok. Zatem mam wyżerkę na 2 dni. Pyszną i szybką zupę kurkową. 

Składniki:

  • około 500 g oczyszczonych kurek
  • 1 duża cebula
  • 2 litry bulionu (z kostki)
  • 3 łyżki masła
  • kilka ziemniaków
  • pieprz
  • sól
  • pęczek koperku (ja użyłam koperek mrożony)
  • 200 ml śmietany 30%

Sposób przygotowania:

Kurki dokładnie oczyścić i umyć. Większe pokroić na mniejsze cząstki. Na patelni roztopić masło, wrzucić kurki i smażyć kilka minut-początkowo będzie dużo płynu, ale spokojnie wszystko się odparuje. Gdy cała woda zniknie z patelni, dodać posiekaną cebulę i krótko przesmażyć-zeszklić. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę. Zagotować wodę z kostką. Wrzucić ziemniaki i doprowadzić do wrzenia. Następnie dodać zawartość patelni i wszystko gotować do miękkości ziemniaków. Doprawić zupę do smaku solą i pieprzem. Koperek posiekać dodać do zupy, wlać śmietanę, doprowadzić do wrzenia i wyłączyć ogień.
Smacznego!!!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz