sobota, 23 września 2017

Prosta szarlotka na kruchym cieście

Prosta szarlotka na kruchym cieście

Jabłka w tym roku pierońsko drogie są...A moja jabłonka zastrajkowała w tym roku i niewiele jabłek na niej rośnie - a te które rosną, są albo robaczywe, albo zgniłe. Ale zostałam obdarowana całym worem jabłek - chyba z 5 odmian w środku, więc zaczynam szaleć :) Nie są najlepszej jakości, ale do ciasta w sam raz.  A skoro mamy jesień, to przecież nie może zabraknąć szarlotki...z cynamonem oczywiście. Oj już zaczyna pachnieć z piekarnika...

Składniki:

kruche ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 4 żółtka
  • 250 g margaryny
  • szczypta soli
  • pół szklanki cukru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
masa jabłkowa:
  • 1,2-1,5 kg jabłek
  • 4 białka
  • 2 płaskie łyżeczki cynamonu
  •  0,5 szklanki cukru (dałam 3/4 szklanki - moje jabłka były wybitnie kwaśne)
  • 1 kisiel cytrynowy

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki na kruche ciasto zagnieść, podzielić na 2 części, uformować kule, zawinąć w folię spożywczą i wstawić na godzinę do zamrażalnika.

Jabłka obrać, wyciąć gniazda nasienne, zetrzeć na tarce warzywnej, dodać cukier, kisiel, cynamon, wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodać pianę do jabłek i delikatnie wymieszać.
Blaszkę (u mnie 26x42) wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno zetrzeć jedną kulę ciasta, delikatnie docisnąć ciasto palcami, wyłożyć masę jabłkową, wyrównać, na wierzch zetrzeć drugą kulę ciasta.

Piec przez około 1 godzinę w 180 stopniach, na złoty kolor.

Smacznego!!! 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz