poniedziałek, 21 maja 2018

Ciasto z rabarbarem na kefirze z kruszonką

Ciasto z rabarbarem na kefirze z kruszonką

Proste ciasta są jednak najlepsze. Takie babcine, szybkie, pachnące owocami z chrupiącą kruszonką. Jako dziecko (choć muszę się przyznać, że nadal tak mam) uwielbiałam wybierać większe okruszki kruszonki z ciasta. Babcia wystawiała blachę z pieca węglowego na werandę, a ja w ukryciu podbierałam co większe, jeszcze gorące grudki kruszonki. Też tak mieliście? Macie? :) Dzisiaj powstało zwykłe ucierane ciasto, na bazie kefiru, wyglądem i nawet smakiem do złudzenia przypomina ciasto drożdżowe. Jest za to bardzo szybkie, wilgotne, naszpikowane kwaskowatym rabarbarem i obficie posypane chrupiącą kruszonką. 

Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • szklanka kefiru
  • pół szklanki oleju
  • szklanka cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
  • około 500 g rabarbaru
  • 2-3 łyżki cukru
kruszonka:
  • 200 g mąki
  • 100 g cukru
  • 100 g margaryny 

Sposób przygotowania:

Rabarbar umyć, obrać ze skórki, pokroić w plasterki i posypać 2-3 łyżkami cukru. Odstawić.

Jajka zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym do białości, następnie wlać kefir, olej, wymieszać. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do ciasta i dokładnie zmiksować.

Blaszkę (u mnie 32x40) wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto, na wierzch rozsypać równomiernie rabarbar.

Kruszonka- mąkę, cukier i margarynę dokładnie rozetrzeć palcami, aż powstaną grudki i posypać nią ciasto.

Piec około 35-40 minut w 170 stopniach. Smacznego!!!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz