piątek, 21 września 2018

Placki z gotowanych ziemniaków (moskale)

Placki z gotowanych ziemniaków (moskale)

Jesteśmy rodziną zdecydowanie kartoflaną. Ziemniaki lubimy pod każdą postacią, choć gdyby spytać się mojej córki co lubi najbardziej z ziemniaczków, powiedziałaby frytki :) Placki lądują na naszym stole nadzwyczaj często. Lecz by nie było nudno, trzeba troszeczkę pokombinować. Tak jak dzisiaj. Placki powstały z ugotowanych ziemniaków w mundurkach. Choć można również wykorzystać pyrki, które zostały nam z obiadu. Ja ugotowałam w mundurkach, bo lubię sobie zjeść takiego ziemniaka posypanego solą z odrobiną masełka. Są to placuszki łatwe w przygotowaniu, odchodzi nam tarcie ziemniaków, wystarczy je ugotować, i dokładnie potłuc tłuczkiem. Najlepiej podawać takie placuszki z sosem czosnkowym, ja podałam z kleksem jogurtu greckiego i posypałam suszonymi pomidorami z czosnkiem.

Składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • szklanka jogurtu greckiego
  • 2 jajka
  • sól
  • świeżo starty pieprz
  • na wierzch kleks jogurtu greckiego i mieszanka suszonych pomidorów z czosnkiem i przyprawami
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

 Ziemniaki ugotować w mundurkach. Gdy lekko przestygną obrać ze skórki i dokładnie utłuc tłuczkiem. Zostawić do całkowitego ostudzenia.
Zimne ziemniaki wymieszać dokładnie z jajkami, jogurtem oraz mąką, doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Stolnicę podsypać mąką, wyłożyć masę ziemniaczaną i lekko wyrobić. Uformować wałek o średnicy mniej więcej 4 centymetrów. Wałek pokroić na 1cm plastry. Z każdego plastra uformować placuszka i wkładać na rozgrzany olej na patelni. Smażyć na złoty kolor z każdej strony na średnim ogniu. Wykładać na ręcznik papierowy. 
Podawać z sosem czosnkowym lub z kleksem jogurtu z przyprawami.

Smacznego!!!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz