wtorek, 6 sierpnia 2019

Dżem z cukinii z cytryną

Dżem z cukinii z cytryną

Jeśli nie macie pomysłu na wykorzystanie cukinii...to już macie :) Dżem. Spytacie jak to dżem z cukinii??? Ano tak. Sama nie dowierzałam. Ale zrobiłam, spróbowałam i powiem, że w mojej spiżarce to będzie HIT. Spróbujcie, naprawdę warto. Jest MEGA dobry, słodki, a za sprawą cytryny bardzo orzeźwiający. 

Składniki:

  • 2,5 kg cukinii: już obranej i wydrążonej z gniazd nasiennych
  • 0,5 kg cukru
  • 2 cytryny
  • 2 galaretki cytrynowe

Sposób przygotowania:

Cukinię obrać ze skórki, wydrążyć gniazda nasienne. Pokroić w kostkę. Wrzucić do dużego gara. Wlać pół szklanki wody. Gotować na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając przez około 40-50 minut, aż cukinia całkowicie zmięknie. Dokładnie zblendować.

Cytryny umyć, sparzyć. Zetrzeć na tarce skórkę. 

 Do pulpy cukiniowej dodać startą skórkę cytrynową i wyciśnięty sok z dwóch cytryn. Wsypać cukier oraz galaretki cytrynowe. Wymieszać wszystko i gotować jeszcze około godziny na małym ogniu.

Gorący dżem nakładać do czystych słoików, zakręcać i układać do góry dnem na czystej ściereczce. Pozostawić do wystygnięcia. 

Smacznego!!!










 

6 komentarzy:

  1. znam ten przepis, wspaniały dżem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda nieziemsko, ale przecież nie wolno gotowac galaretki, bo traci możliwości żelowania... Tu działa?! 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatek galaretek ma głównie za zadanie nadanie smaku 😃 jeśli dodamy galaretki pomarańczowe, smak będzie pomarańczowy. Konsystencja jest jak najbardziej gęsta, ma postać raczej musu, niż marmolady, ale z powodzeniem trzyma się na kromce chleba 😄

      Usuń
  3. 2,5 kg cukinii to ile mniej więcej sztuk? I jaka ilość dżemu wychodzi (nie wiem, ile słoików przygotować).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jakiej wielkości są cukinie. Dlatego podaję wagę, a nie ilości. Ja użyłam 3 duże sztuki i 2 małe.
      Co do ilości słoików, wyszło około 3 litrów dżemu. U mnie 7 słoików po dżemie, 3 słoiczki po większym koncentracie pomidorowym i miseczka do zjedzenia na bieżąco 😁😁😁

      Usuń