środa, 31 stycznia 2018

Sałatka ziemniaczana z tuńczykiem

Sałatka ziemniaczana z tuńczykiem

Sałatka ziemniaczana chodziła za mną już dłuższy czas. Taka prosta, z majonezem i czosnkiem najlepiej. Ugotowałam więc ziemniaki, zajrzałam do lodówki, wyciągnęłam majonez, a że obok niego stały puszeczki z tuńczykiem, ręką bezwiednie wyciągnęłam tuńczyka z lodówki. I tak zamiast prostej ziemniaczanej sałatki powstała prosta sałatka, ale z tuńczykiem. Ugotowałam tylko kilka jajek, dodałam trochę warzyw i zaraz w kuchni zapachniało sałatką. Na kolację jak znalazł :)

Składniki:

  • około 1,5 kg ziemniaków
  • 5 jajek
  • puszka kukurydzy
  • puszka czerwonej fasoli
  • 2 puszki tuńczyka w oleju
  • 3-4 ogórki kiszone
  • 1 mała cebula
  • pęczek szczypiorku
  • 3-4 łyżki majonezu
  • 1 łyżka musztardy
  • sól
  • pieprz 

Sposób przygotowania:

Ziemniaki umyć, wyszorować szczoteczką, ugotować w mundurkach na miękko. Ostudzić i obrać ze skórki. Pokroić w grubszą kostkę. Ogórki i cebulę pokroić w kosteczkę. Szczypiorek drobno posiekać. Kukurydzę  i fasolę przelać na sicie wodą, odcedzić. Jajka ugotować na twardo, obrać, pokroić w kosteczkę. Wszystkie składniki połączyć ze sobą, tuńczyka odsączyć z oleju, rozdrobnić widelcem, dodać do pozostałych składników. Dodać sól, pieprz do smaku, dokładnie wymieszać, wstawić do lodówki na jakąś godzinę, by sałatka przegryzła się.

Smacznego!!!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz