sobota, 27 października 2018

Babeczki dyniowe z wiśniami

Babeczki dyniowe z wiśniami

Przeróbka jednej sporej dyni, zaowocowała między innymi babeczkami, czy jak kto woli muffinami. Połowa zniknęła, zanim zdążyłam je wyjąć z formy :) Takim babeczkożercom w moim domu jest moja córka, a że zaprosiła koleżanki, w kuchni pojawił się prawie pułk amatorów babeczek. Uchowałam 3 sztuki z myślą o sobie, niestety i tymi musiałam się podzielić :) Babeczki, jak to babeczki, proste w wykonaniu, jedynie puree dyniowe, zajmie nam dłuższą chwilkę. 

Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 1 szklanka puree dyniowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • 170 g cukru
  • 150 g masła
  • 50 ml mleka
  • mrożone wiśnie
  • cukier puder do obsypania

Sposób przygotowania:

Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, sodą i przesiać. Wsypać sól, cukier, wymieszać łyżką.
Masło roztopić, ostudzić. Jajka wymieszać łyżką z pure, mlekiem i masłem. Do płynnej masy wsypać mąkę z dodatkami i szybko wymieszać łyżką. Nie mieszać zbyć dokładnie.

Formę na muffinki wyłożyć papilotkami, nakładać ciasto do każdej papilotki, na wierzch położyć po 3 mrożone wiśnie.
Piec z 180 stopniach przez około pół godziny do tzw. suchego patyczka.

Po wystudzeniu obsypać cukrem pudrem.

Smacznego!!! 

 

1 komentarz: