środa, 21 listopada 2018

Duszony schab w sosie grzybowym z nutą wędzonej papryki

Duszony schab w sosie grzybowym z nutą wędzonej papryki

Mąż kupił kawałek schabu z promocji. Jak to on, nie tracąc czasu, chwycił pierwszy lepszy kawałek. W domu z wielkim zadowoleniem, oznajmia mi "...zobacz jaki piękny schab Ci kupiłem...za śmieszne pieniądze...". No tak, za śmieszne pieniądze to i owszem, ale sam schab też był śmieszny, właściwie to nie był schab, tylko kawałek mięsa poprzerastanego z każdej możliwej strony. Kotletów schabowych raczej bym z tego nie zrobiła, ale do duszenia, taki kawałek nadawał się w sam raz. Szybciutko więc obtoczyłam plastry  przyprawach, obsmażyłam i i udusiłam razem z grzybkami. obiad był przedni.

Składniki:

  • ok. 1,2 kg schabu
  • garść suszonych podgrzybków
  • 4 średnie cebule
  • łyżka wędzonej papryki
  • łyżka ziół prowansalskich
  • sól
  • pieprz
  •  olej do smażenia
  • pół szklanki mąki pszennej
  • ok. 2 szklanek bulionu

Sposób przygotowania:

Schab pokroić w 1-1,5 cm plastry, delikatnie rozbić tłuczkiem, oprószyć solą i pieprzem. Mąkę wymieszać z wędzoną papryką i ziołami prowansalskimi. 
Cebulę pokroić w piórka, zeszklić na łyżce oleju i przełożyć do większego rondla.

Każdy plaster schabu dokładnie obtoczyć w  mące z przyprawami i szybko obsmażyć na patelni z obu stron. Podsmażone mięso przełożyć do rondla z cebulą.

Suszone grzybki zmielić na proszek.

Mięso zalać bulionem, wsypać grzybki i dusić pod przykryciem około 30 minut, zdjąć pokrywkę i gotować jeszcze około 10-15 minut, by sos się lekko zredukował.

Smacznego!!!



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz