wtorek, 20 listopada 2018

Murzynek z dżemem dyniowym i białą czekoladą

Murzynek z dżemem dyniowym i białą czekoladą

 Kiedyś ktoś mi napisał, że murzynek to strasznie rasistowska nazwa. Dla mnie jednak, to wspomnienie dzieciństwa, mojej mamy. Niemal w każdą sobotę szybciutko mieszała składniki i zaraz w całym domu pachniało cudownie czekoladą...Robił się murzynek. Znak, że zbliża się niedziela i że zaraz w moich rączkach wyląduje garnek do wylizania :) Dla mnie murzynek zawsze będzie murzynkiem,  żadnym brownie, żadnym plackiem czekoladowym, po prostu ukochanym murzynkiem :)
Dziś, by nieco wzbogacić smak, dodałam słoiczek dżemu dyniowo - jabłkowego i kawałki białej czekolady. 




Składniki:

  • 250 g margaryny
  • 1,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki mleka
  • 4 łyżki kakao
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • tabliczka białej czekolady
  • słoiczek dżemu dyniowego 

Sposób przygotowania:

Margarynę, cukier, kakao oraz mleko przełożyć do rondelka, zagotować. Odlać pół szklanki (będzie na polewę), ostudzić.

Białka oddzielić od żółtek.
Zimną masę połączyć z mąką, proszkiem do pieczenia, żółtkami, dżemem dyniowym, dokładnie wymieszać łyżką. Białka ubić na sztywno, dodać do ciasta, delikatnie wymieszać. 

Czekoladę posiekać, wsypać do ciasta i delikatnie wymieszać.

Blaszkę (u mnie 25x25) wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto.

Piec w 180 stopniach przez około 45 minut, do tzw suchego patyczka.

Murzynka ostudzić, zimny polać odlaną polewą.

Smacznego!!!



 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz