sobota, 25 kwietnia 2015

Pierożki z botwinką

Pierożki z botwinką

Sezon botwinki zbliża się wielkimi krokami. Właśnie wyjęłam ostatnią paczkę mrożonej botwiny z zamrażarki. I naszła mnie ochota na pierogi. Pewnie się dziwicie, jak to z botwiną? Ano tak, są przepyszne. Do tego sos czosnkowy i wychodzi super danie:)


Składniki:

na farsz:
  • pęczek botwiny
  • pęczek szczypiorku
  • 2-3 ząbki czosnku
  • około 150 g sera typu feta
  • pieprz
  • łyżka masła do smażenia
na ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • płaska łyżeczka soli
  • 2 łyżki roztopionego masła
na sos:
  • 6 łyżek majonezu
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 2-3 ząbki czosnku (przeciśnięty przez praskę)
  • pieprz
  • oregano
  • koperek

Sposób przygotowania:

Botwinę myjemy osuszamy i drobno kroimy (ja mam mrożoną już przygotowaną). Wrzucamy na rozgrzany tłuszcz i smażymy około 10 min. W między czasie obieramy czosnek, przeciskamy go przez praskę, lub po prostu drobno kroimy, wrzucamy na patelnię. Szczypiorek drobno siekamy, fetę kroimy w kostkę, dodajemy szczypior, fetę, pieprz dokładnie mieszamy na patelni i zestawiamy patelnię z ognia.
Mąkę przesypujemy do dużej miski, dodajemy sól, wrzącą wodę masło, mieszamy dokładnie łyżką po czym dokładnie wyrabiamy ciasto, tak aby było elastyczne. Ja wszystkie składniki wrzucam do malaksera, robot całą mozolną, brudną robotę robi za mnie:) 
Wyrobione ciasto, wykładamy na stolnicę obsypaną mąką, i wałkujemy cienkie placki. Wykrawamy kółka szklanką, nakładamy po łyżeczce farszu i dokładnie zlepiamy pierożki. Pierogi gotujemy w osolonej wodzie po około 4 min.
Wszystkie składniki sosu mieszamy dokładnie i polewamy nim pierożki wyłożone na talerzu.
Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz