poniedziałek, 17 lipca 2017

Makaron z cukinią w sosie śmietanowo-serowym

Makaron z cukinią w sosie śmietanowo-serowym

Któregoś dnia, podczas oględzin mojego ogródka warzywnego zauważyłam kilka maleńkich cukinii. Ucieszyłam się niesamowicie i na spokojnie zaczęłam poszukiwania fajnych przepisów na cukinie. Trzy dni później, podczas rwania koperku do ziemniaczków, moje cukinie okazały się już gigantyczne, a ja w popłochu przeglądam pomysły na cukinie, bo obrodziła za szybko i za dużo :) Jedną, nie za dużą zużyłam do obiadu. W całości, bez obierania i wydrążania gniazd nasiennych-te nie zdążyły jeszcze się do końca wytworzyć. Powstał szybki obiad. Z makaronem i pysznym czosnkowym sosem ze śmietaną i żółtym serem. 

Składniki:

  • opakowanie dowolnego makaronu (u mnie kolanka)
  • 4-5 ząbków czosnku
  • 2-3 małe cukinie lub jedna większa młoda
  • 100 g sera żółtego
  • szklanka śmietany 18%
  • pęczek natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • pieprz cayenne
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego

Sposób przygotowania:

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu.
Cukinię umyć, pokroić w kostkę.
Żółty ser zetrzeć, wymieszać ze śmietaną.
Cukinię wrzucić na patelnię z rozgrzanym olejem, krótko podsmażyć. Cukinia ma być lekko chrupiąca, a nie rozpadająca się. Czosnek obrać, pokroić w kosteczkę, dodać do cukinii, chwilkę podsmażyć. Wlać śmietanę z serem, doprawić do smaku solą, pieprzem i pieprzem cayenne. Doprowadzić do wrzenia. Natkę pietruszki posiekać, dodać do sosu. Odcedzony makaron wsypać do patelni, dokładnie wymieszać, 1-2 minuty poddusić i podawać.

Smacznego!!!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz