czwartek, 9 sierpnia 2018

Sałatka z cukinii z kurkumą na zimę

Sałatka z cukinii z kurkumą na zimę

Bratowa tak zachwalała sałatkę z cukinii z kurkumą, że musiałam ją zrobić. Fakt. Potwierdzam, jest świetna. Przepis od razu przekazałam koleżance. Zrobiła już drugą turę słoików i wciąż mało :) Ja czekam, aż cukinia narośnie mi na krzaku i też mam zamiar zrobi drugą porcję. Przepis jest prosty. Super smakuje i pięknie się prezentuje. 


 Składniki:

  • około 3 kg cukinii (już obranej i wydrążonej)
  • 3 czerwone papryki
  • 5 dużych cebul
  • 3-5 ząbków czosnku
  • 3 płaskie łyżki soli
zalewa:
  • 2 płaskie łyżki gorczycy
  • 3 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu
  • 3 łyżeczki soli
  • 3 kopiaste łyżki kurkumy

Sposób przygotowania:

Cukinię myjemy, obieramy ze skórki, kroimy wzdłuż na pół, wydrążamy gniazda nasienne (najlepiej za pomocą łyżki), a następnie każdą połówkę przekroić jeszcze na pół. Ćwiartki pokroić w plasterki. Cukinię umieścić w dużej misce. Paprykę wydrążyć z nasienia, pokroić w paseczki. Cebulę obrać, pokroić w piórka. Czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie warzywa wymieszać ze sobą i zasypać 3 płaskimi łyżkami soli. Odstawić na około 4 godziny, po czym odcisnąć powstały płyn.

Zagotować zalewę z podanych składników i gorącą zalać odciśnięte warzywa. Wymieszać wszystko razem, odstawić na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

Gotową sałatkę napełnić czyste słoiki i pasteryzować 15 minut.

Smacznego!!!


 

7 komentarzy:

  1. Zalewa z samego octu...?
    Przecież to sam kwas będzie.
    Przypadkiem wody tam nie ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, tylko ocet i aż 3 szklanki cukru, więc aż tak octowo nie będzie...

      Usuń
  2. Jest pyszna, wszystkim niedowiarkom polecam zrobić. Mój syn, który wręcz nienawidzi cukinii, zjadł mi praktycznie cały zapas..

    OdpowiedzUsuń
  3. No bo robię właśnie, mam klęskę urodzaju cukini

    OdpowiedzUsuń