sobota, 18 sierpnia 2018

Szarlotka z prażonymi jabłkami

Szarlotka z prażonymi jabłkami

Prosta, szybka, przepyszna. Połowa blaszki zniknęła ledwo po tym, jak wyciągnęłam z piekarnika. Poparzyłam sobie palce, wyciągając pocięte kawałki :) Ale podane z gałką lodów waniliowych smakowały tak obłędnie, że nikt nie mógł się powstrzymać. 

Składniki:

ciasto kruche:
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g margaryny
  • 50 g smalcu
  • 1 jajko
  • pół szklanki cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
masa jabłkowa:
  • około 1,5 kg jabłek już obranych
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • pół szklanki cukru (można pominąć jeśli jabłka są słodkie) 

Sposób przygotowania:

Z podanych składników zagnieść szybko ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki.
Jabłka umyć, pokroić na ćwiartki, obrać ze skórki, wyciąć gniazda nasienne. Owoce przełożyć do dużego rondla, wsypać cukier, cynamon i podgrzewać pod przykrywką około 15 minut, aż jabłka rozpadną się. Zamieszać od czasu do czasu.  Jeśli nie wszystkie się rozpadły po tym czasie można je potłuc tłuczkiem do ziemniaków.

Blaszkę (u mnie 25x25) wyłożyć papierem do pieczenia. Połową ciasta wylepić spód blaszki. Następnie wyłożyć masę jabłkową, a na wierzch drugą połowę ciasta (można rozwałkować podsypując mąką, ja starłam na tarce).

Piec w 180 stopniach przez około 40 minut do lekkiego zarumienienia się wierzchu ciasta.

Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Smacznego!!!


 
 

1 komentarz: