sobota, 18 czerwca 2016

Makaron z twarogiem i musem truskawkowym

Makaron z twarogiem i musem truskawkowym

Dzisiejsze danie to wspomnienie mojego dzieciństwa, i pewnie nie tylko mojego. Dzieciństwa tego ze szkoły, kiedy co któryś piątek na stołówce szkolnej serwowali makaron z twarogiem. Wtedy nie przepadałam za nim. Twaróg by zazwyczaj zbrylony, mało słodki, ale zjadałam mimo wszystko. Po latach wróciłam do tego dania. Ale już bardziej na bogato, z większą ilością cukru, ze śmietaną a ostatnio i z musem truskawkowym. Ale pycha...Jeszcze teraz jak piszę te słowa, to moje ślinianki pracują w przyspieszonym tempie. Takie proste, a takie dobre...


Składniki:

  • 300 g makaronu (u mnie kokardki)
  • kostka twarogu półtłustego (250g)
  • 2 łyżki cukru do twarogu
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 0,5kg truskawek
  • 2-3 łyżki cukru do truskawek

 Sposób przygotowania:

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu.
Twaróg pognieść widelcem, dodać cukier, cukier waniliowy i śmietanę, wymieszać dokładnie.
Truskawki umyć, odszypułkować, zostawić około 100g, resztę zblendować z dodatkiem cukru. Pozostawione truskawki pociąć dowolnie.

Makaron przygotowuję w dwóch wersjach. Na ciepło i na zimno. Jak kto woli. 
Na talerz wyłożyć porcję makaronu, polać twarożkiem, musem i posypać pociętymi truskawkami.

Smacznego!!!



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz