wtorek, 7 czerwca 2016

Trio Truskawkowe, czyli placek czekoladowo - budyniowo - truskawkowy

Trio Truskawkowe, czyli placek czekoladowo - budyniowo - truskawkowy

Tak dawno mnie tu nie było...Natłok innych zajęć, spowodował, że zabrakło mi czasu na pieczenie, gotowanie i blogowanie. Nie mogłam sobie niestety pozwolić, by sezon truskawkowy minął mi koło nosa. Niemal codziennie wypijam szklankę świeżego koktajlu z truskawek i kefiru, a córka zajada się po prostu truskawkami z cukrem. Tak bardzo chciało mi się zwykłego placka z truskawkami...Z dnia na dzień odkładałam pieczenie. Przyszła jednak sobota, trochę więcej wolnego czasu, no i jest placek. Może niezupełnie taki zwykły, ależ jak bardzo smaczny, i tak bardzo truskawkowy, nie za słodki, idealny.


Składniki: 

ciasto czekoladowe:
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 3/4 szklanki cukru
  • szklanka mąki
  •  2 łyżki kakao
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
masa budyniowa:
  • 0,5 l mleka
  • opakowanie budyniu śmietankowego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200g masła
mus truskawkowy:
  • 600g truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 1 szklanka wody

Sposób przygotowania:

Czekoladę połamać na mniejsze kawałki i rozpuścić w gorącym mleku. Ostudzić.
Jajko utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać olej, śmietanę i zmiksować. Następnie dodać przestudzoną czekoladę, zmiksować i dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę oraz kakao, zmiksować do połączenia się składników.. Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie 20x20) i piec w 160 stopniach przez około 30 minut. Ostudzić.

300ml mleka zagotować z cukrem, resztę mleka wymieszać z budyniem i mąkami i wlać do gotującego się mleka. Ugotować budyń, ciągle mieszając. Ostudzić. Masło utrzeć na puszystą masę i dodawać po 1 łyżce zimnego budyniu ciągle mieszając.

Truskawki umyć, odszypułkować, zblendować.
Galaretki rozpuścić w szklance wody i zostawić do ostygnięcia. Gęstniejącą galaretkę wlać do musu truskawkowego i wymieszać.

Na ostudzony placek czekoladowy wyłożyć masę budyniową, a na masę tężejący mus z galaretką.
Wstawić do lodówki!!!

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz