piątek, 10 czerwca 2016

Sałatka z kalafiorem, pomidorem i szczypiorkiem

Sałatka z kalafiorem, pomidorem i szczypiorkiem

Sezon na kalafiorowy jeszcze się nie rozpoczął, ale ON czyli Pan Kalafior już kusi swym wyglądem na działach warzywnych. Nie mogłam się oprzeć, kupiłam. I od razu miałam milion myśli jak by go tu przyrządzić. Najpierw miał być podany z masełkiem i bułką tartą, potem w sosie czosnkowym, aż w końcu gdy go podzieliłam na mniejsze różyczki, połowa z nich trafiła do buzi mojej córki i oczywiście mojej, bo lubimy pochrupać kalafiora na surowo. I w końcu kiedy oceniłam, że już niewiele go zostało, trafił do miski z sałatką. Dodałam tylko solidny pęczek szczypiorku z ogródka, soczystego pomidora, kukurydzę, by było bardziej kolorowo i oczywiście ugotowane jajko, by wszystko razem scalić. Wyszło tak troszkę wiosennie, kolorowo, lekko i niesamowicie pysznie.



Składniki: 

  • cały kalafior
  • 3 pomidory
  • solidny pęczek szczypiorku
  • 5 jajek
  • puszka kukurydzu
  • 3 łyżki majonezu
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:

Kalafior podzielić na mniejsze różyczki. Zagotować wodę w garnku. Posolić wodę. Wrzucić kalafiora do wrzątku. Od momentu ponownego zawrzenia wody z kalafiorem, gotować jeszcze 2 minuty. Kalafior nie może być rozgotowany, a lekko chrupiący. Po ugotowaniu kalafior odcedzić i ostudzić.
Jajka ugotować na twardo, ostudzić, obrać, pokroić w kostkę.
Szczypiorek posiekać.
Pomidory pokroić w grubszą kostkę. 
Kukurydzę odsączyć z zalewy.
Wszystkie składniki połączyć ze sobą, doprawić solą i pieprzem. Schłodzić w lodówce przed podaniem.

Smacznego!!!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz