piątek, 17 czerwca 2016

Zielona, lekka sałatka z młodą kapustą i liśćmi botwiny

Zielona, lekka sałatka z młodą kapustą i liśćmi botwiny

Propozycja na tę sałatkę to taki zupełny spontan. Brakowało mi dodatku do drugiego dania, poszłam więc do ogródka, nazrywałam zieleniny, wykorzystałam świeżo zrobione ogórki małosolne, trochę cytryny, oliwy, soli i wyszło pysznie. Niesamowicie lekko, orzeźwiająco i bardzo zielono. By przełamać tę zieleń dodałam garść kwiatów ogórecznika. Jeśli nie macie, nic nie szkodzi, bez ogórecznika i tak wyjdzie smacznie.


Składniki:

  • główka niewielkiej młodej kapusty
  • pęczek szczypiorku
  • pół pęczka koperku
  • pęczek liści botwiny
  • sok z połowy małej cytryny
  • 2-3 łyżki oliwy 
  • sól
  • pieprz
  • garść kwiatów ogórecznika (ale nie koniecznie) 

Sposób przygotowania:

Kapustę, liście botwiny, szczypiorek i koperek posiekać. Ogórki małosolne pokroić w większą kostkę. Wszystko skropić obficie sokiem z cytryny, oliwą, posolić i doprawić pieprzem do smaku. Wymieszać.
Całość obsypać kwiatami ogórecznika.

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz