sobota, 23 lutego 2019

Kopiec kreta na dużą blachę

Kopiec kreta na dużą blachę

Mam i ja. Kopiec kreta. Po raz pierwszy w życiu. Do tej pory widziałam kopce kreta tylko na sklepowych półkach, w kartonikach. Tzw. gotowce. Nie lubię gotowców. Postarałam się, poszperałam i upiekłam sama. Nie lubię również bananów w wypiekach. Jednak akurat w kopcu, banan pasuje idealnie. Ciasto jest przepyszne i naprawdę nieskomplikowane.


Składniki:

ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 250 g margaryny
  • 5 jajek
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szklanka cukru
  • szklanka gorącej wody
  • 3 łyżki kakao
krem:
  • 0,5 l śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 galaretka cytrynowa
dodatkowo:
  • 6 bananów
  • sok z połowy cytryny

Sposób przygotowania:

Margarynę roztopić w rondelku.
Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem, wlać roztopioną margarynę oraz gorącą wodę i utrzeć mikserem.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Przesiać do ciasta, wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno, dodać do masy i delikatnie, ale dokładnie wymieszać. 

Blaszkę (u mnie 25x40) wyłożyć papierem do pieczenia. wyłożyć masę, równo rozprowadzić. Piec w 180 stopniach przez około 45 minut. 

Ciasto ostudzić. Ściąć nierówny wierzch ciasta i rozkruszyć w dłoniach. 

Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody. Ostudzić.

Banany obrać, ułożyć na talerzu, skropić sokiem z cytryny i polać tężejącą galaretką (około połowa szklanki). Gdy galaretka lekko zesztywnieje na bananach, należ je przełożyć na ciasto. Resztę galaretki lekko podgrzać, ostudzić.

Śmietankę ubić c cukrem pudrem na sztywno. Następnie wąskim strumieniem wlać przestudzoną galaretkę, wymieszać.

Masę śmietanową wyłożyć na banany, równo rozprowadzić. Można kilka razy lekko stuknąć całą blaszką o blat by masa dokładnie wypełniła przestrzenie między bananami.

Całość posypać pokruszonym ciastem.

Schłodzić.

Smacznego!!!






5 komentarzy: