piątek, 15 lutego 2019

Sernik ze słonym kajmakiem i prażonymi ziarnami

Sernik ze słonym kajmakiem i prażonymi ziarnami

Sernik w wykonaniu jest banalnie prosty i szybki. Pod warunkiem, że macie gotowy zmielony ser oraz gotową puszkę masy kajmakowej. Spód sernika na bazie herbatników i masła oraz odrobimy masy kajmakowej, kremowy, bardzo delikatny środek serowy, a wierzch zwieńczony prażonymi ziarnami słonecznika i solonym kajmakiem. Na zdjęciu u mnie możecie zauważyć oprócz słonecznika, jeszcze podprażone płatki owsiane. A to tylko dlatego, że pierwszą porcję słonecznika nie uprażyłam, ale spaliłam na czarny węgielek, na drugą porcję zabrakło mi ziaren. wymieszałam więc pół na pół słonecznik z płatkami owsianymi i też wyszło pysznie. 
Sernik pieczony jest w niskiej temperaturze, wyrasta pięknie i równo. Nie ma opcji, by Wam się nie udał!!!

Składniki:

spód:
  • 300 g herbatników typu petit
  • 100 g masła
  • dodatkowo 200 g masy kajmakowej
masa serowa:
  • 1 kg sera twarogowego zmielonego (najlepiej z wiaderka)
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • szklanka śmietany 30%
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
 wierzch:
  • 120 g ziaren słonecznika
  • 1 bardzo płaska łyżeczka soli
  • 1 łyżka śmietany 30 %
  •  200 g masy kajmakowej

Sposób przygotowania:

Masło roztopić i lekko przestudzić. Herbatniki zmielić w malakserze lub za pomocą blendera. Proszek herbatnikowy połączyć z roztopionym masłem i dokładnie wymieszać. 
Blaszkę (u mnie 25x25) wyłożyć papierem do pieczenia. Masą z herbatników dokładnie wylepić spód formy. Blaszkę schować do lodówki, by spód schłodził się.

Ziarna słonecznika wsypać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Prażyć w temperaturze 200 stopni około 5 minut, aż ziarna lekko zarumienią się ( ja niestety zapomniałam i spaliłam pierwszą porcję :) ). 

Ser, śmietanę i cukier puder przełożyć do miski, i krótko utrzeć - tylko do połączenia się składników. Następnie dodawać po jednym całym jajku i też krótko każde zmiksować. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną i ekstrakt waniliowy i szybko  wymieszać.

200 g masy kajmakowej podgrzać - lepiej rozprowadzi się po spodzie herbatnikowym. Posmarować nią spód.

Następnie wyłożyć masę serową. Wyrównać. Piec około 100 minut w 150 stopniach. Środek sernika musi być ścięty.

Studzić w piekarniku, przy otwartych drzwiczkach.

Gdy sernik ostygnie przygotować słoną masę z ziarnami. W tym celu podgrzać pozostałe 200 g masy kajmakowej, dodać łyżeczkę soli, łyżkę śmietany 30%. Ciepłą masę wymieszać z podprażonymi ziarnami. Masę wyłożyć na upieczony sernik.

Smacznego!!!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz