sobota, 23 lutego 2019

Skrzydełka BBQ na Coli

Skrzydełka BBQ na Coli

Robiłam już pałki kurczaka w marynacie barbecue, wyszły przepyszne. A dziś postawiłam na skrzydełka, zmodyfikowałam przepis, dodałam coli, udało się. Takie skrzydełka świetnie sprawdzą się na imprezie, takie małe kąski kurczaka, będą świetną przekąską na ciepło. Wypróbowałam ten przepis na swoje imieniny. Skrzydełka znikały z talerza jak zaczarowane. Niby takie proste, tanie i szybkie danie, a jednak powodzenie miało niesamowite. Polecam. Nie tylko na imprezę, ale także na obiad w towarzystwie ziemniaczków i surówki.

Składniki:

  • 1,5 kg skrzydełek
  • 1,5 szklanki Coli
  • 2/3 szklanki pikantnego keczupu
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 2 łyżki miodu
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 łyżki wędzonej słodkiej papryki
  • szczypta ostrej papryki
  • 2-3 łyżki oleju
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:

Skrzydełka umyć, osuszyć, podzielić na 2 części, lotki usunąć. Doprawić solą, pieprzem, wędzoną papryką oraz 2 ząbkami czosnku przeciśniętymi przez praskę. Dodać 2-3 łyżki oliwy, wymieszać odstawić na godzinę w chłodne miejsce.

W rondlu wymieszać keczup, colę, miód, cukier trzcinowy, 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, odrobinę ostrej papryki, sól, pieprz, gotować na małym ogniu, co jakiś czas mieszając przez około 10-15 minut, aż sos nieco zgęstnieje.

Skrzydełka ułożyć na blaszce wyłożonej folią aluminiową. Piec przez około 30 minut w 190 stopniach. Po tym czasie skrzydełka wyjąć z piekarnika, posmarować je dokładnie gotowanym sosem i piec jeszcze przez 15 minut.

Smacznego!!!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz