środa, 13 lutego 2019

Sałatka warstwowa z wiejskim serkiem

Sałatka warstwowa z wiejskim serkiem

Jeszcze nigdy nie robiłam sałatki z serkiem wiejskim. I szczerze mówiąc, nie spodziewałam się niczego dobrego przy takim miksie. Jednak efekt końcowy zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, a goście, którzy ją testowali byli zachwyceni.

Składniki:

  • 500 g serka wiejskiego w granulkach
  • 200 g mielonki konserwowej typu baton
  • puszka groszku konserwowego
  • 5-6 jajek ugotowanych na twardo
  • słoik marynowanej papryki
  • 1 długi świeży zielony ogórek
  • 2-3 pomidory
  • mała cebula
  • pęczek szczypiorku
  • 3 łyżki majonezu
  • łyżka keczupu łagodnego
  • sól
  • pieprz 

Sposób przygotowania:

Majonez dokładnie wymieszać z keczupem.

Serek wiejski dokładnie odsączyć na sicie. 

Pomidor, ogórek, odsączoną paprykę marynowaną, jajka, cebulę i mielonkę pokroić w kosteczkę. Szczypiorek posiekać.

Należy wszystkie warzywa dokładnie odsączyć na sicie, gdyż ta sałatka ma silną tendencję do puszczania soków.

Układać w szklanej przezroczystej misce warstwy:
  • odsączony pomidor
  • cebulka
  • sól pieprz
  • zielony ogórek
  • odsączona marynowana papryka
  • mielonka
  • odsączony serek wiejski
  • odsączony groszek
  • jajka
  • sól pieprz
  • sos majonezowo keczupowy
  • szczypiorek
Podawać od razu.
 
 Smacznego!!!

 
 

2 komentarze:

  1. Ja też nigdy nie robiłam sałatki z serkiem wiejskim. Nawet nie wpadłabym na to. Ciekawy pomysł Elwiro :)

    OdpowiedzUsuń