czwartek, 25 lutego 2016

Ciasteczka owsiane, owsianki

Ciasteczka owsiane, owsianki

Owsianki to moje wspomnienia z dzieciństwa, to moje pierwsze ciasteczka, jakie robiłam samodzielnie. Chodziły za mną już kilka dni, najpierw chciałam zmodyfikować mój ulubiony przepis, by powstało coś innego, nowocześniejszego, ale tak dawno ich nie robiłam i nie jadłam, że powstały moje stare, pyszne, cudownie chrupiące ciasteczka owsiane. 
Wystarczy kilka chwil, kilka składników i już z piekarnika unosi się wspaniały zapach maślanych owsianek.


Składniki:

  • 400 g płatków owsianych
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • kilka kropel aromatu migdałowego

Sposób przygotowania:

Płatki owsiane podsmażyć na suchej patelni, aż nabiorą złocistego koloru. Ostudzić.
Do zimnych płatków dodać 2 żółtka, cukier, pokrojone na mniejsze kawałki masło i ręcznie wyrobić masę, aż wszystkie składniki połączą się. Na koniec ubić na sztywno białka, dodać do masy owsianej i jeszcze raz wymieszać.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Z masy formować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać na blaszce w większych odstępach.
Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 7-10 minut, aż ciasteczka ładnie przyrumienią się. Wystudzić.

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz