piątek, 26 lutego 2016

Ryba po indonezyjsku

Ryba po indonezyjsku

Ryba po indonezyjsku brzmi dość egzotycznie. Nic bardziej mylnego :) Przyrządziłam naszego pospolitego okonia, ale w dość nietypowy sposób. Bardzo prosty i bardzo szybki. Nie będę ukrywać, że i bardzo smaczny. Wystarczy kupić filety, kilka przypraw, hyc do piekarnika, a najlepiej na grilla w piekarniku tak jak ja to zrobiłam i macie pyszną rybę na obiad. Wystarczy ugotować ryż, jakąś szybką ostrzejszą sałatkę i obiad gotowy.


Składniki:

  • około 500 g filetów ryby (jakakolwiek biała ryba)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z jednej cytryny
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 3 łyżki oleju
  • szczypta ostrej papryki
  • masło do wysmarowania foremki

Sposób przygotowania:

Filety ułożyć na wysmarowanej masłem formie do pieczenia. Czosnek przecisnąć przez praskę, a następnie dokładnie natrzeć rybę. Posolić, popieprzyć i wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 15 minut. 
Sos sojowy, sok z papryki, olej oraz paprykę wymieszać ze sobą i polać tym sosem podpieczoną rybę i znowu wstawić do piekarnika na 15 minut.

Ja upiekłam rybę w piekarniku na grillu elektrycznym górnym. Czas pieczenia delikatnie skróciłam o 5 minut.

Smacznego!!!



2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi najbardziej podoba się to w rybie, że można ją przygotować na wiele sposobów i za każdym razem wychodzi pyszna. Dlatego ja także polecam przepis na zapiekanego łososia https://mowisalmon.pl/przepisy/zapiekany-losos-w-musztardowo-miodowej-marynacie-z-salatka-z-fasolki-szparagowej-i-smazona-gruszka-z-tymiankiem/ który jak dla mnie wyszedł wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń