środa, 20 lipca 2016

Łaciaty sernik czekoladowo - wiśniowy

Łaciaty sernik czekoladowo - wiśniowy

Nie przypuszczałam, że to ciasto wyjdzie takie dobre. Zazwyczaj do sernika używam twarogu już zmielonego z wiaderka. Nie lubię bawić się w mielenie. Tym razem stało się inaczej. Kupiłam za dużo białego sera (uwielbiamy twarożek ze śmietaną i szczypiorkiem). Potraktowałam go dość mocno blenderem i wyszedł prawie taki sam jak z wiaderka :) A że w lodówce miałam jeszcze trochę wiśni z mojego drzewa, w głowie zaświtał mi pomysł na czekoladowe ciasto z serem i kwaśnymi wiśniami. Oj wyszło pysznie. A głównym atutem tego wypieku jest czas. Zakręcicie ciasto w mig.



Składniki:

  • 500 g białego zmielonego sera
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 500 g wydrylowanych wiśni
  • 120 g masła
  • szklanka cukru
  • 150 g mąki pszennej
  • 4 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli 

Sposób przygotowania: 

Czekoladę połamać i rozpuścić z masłem na małym ogniu nie dopuszczając do zagotowania. Ostudzić.
2 jajka zmiksować z 1/3 szklanki cukru, solą i cukrem waniliowym na puszystą masę.
W drugiej misce zmiksować ser, pozostałą część cukru i pozostałe 2 jajka. 
Do masy jajecznej dodać przestudzoną czekoladę, wymieszać, dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać.
Tortownicę (u mnie 26cm) wysmarować margaryną i obsypać mąką.
Na dno tortownicy wyłożyć 1/3 część czekoladowego ciasta. Jest bardzo gęste, ale wierzę,że Wam się uda. Na to  wyłożyć połowę masy serowej i poukładać na wierzchu połowę wydrylowanych wiśni. Na wiśnie znowu 1/3 ciasta czekoladowego (możecie po prostu powykładać małe keksy z ciasta, jeśli ciężko Wam idzie wyrównywanie), na to drugą połowę masy serowej i pozostałe wiśnie. Na wierzch wyłożyć ostatnią warstwę ciasta czekoladowego.
Ciasto piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut.
Smacznego!!! 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz