piątek, 22 lipca 2016

Marynowane patisony i młoda cukinia

Marynowane patisony i młoda cukinia

W tym roku po raz pierwszy posiałam własne patisony w ogródku i od razu sukces. Obrodziły na całego. Nigdy nie miałam szczęścia do dyniowatych w ogrodzie. Cukinia, dynia, siana w różnych miejscach, różne odmiany, nigdy nie przynosiły mi żadnych miarodajnych plonów. Z kilku krzaków dyni, cieszyłam się zazwyczaj jedną, dwoma dyniami, a z kilkunastu krzaków cukinii, bywały lata, że plony były nijakie, lub nie było ich wcale. A w tym roku skusiłam się na patisony. Zachęciły mnie do tego słoiczki z maleńkimi patisonkami mojej szwagierki. Śliczne, żółte ufa zatopione w słoikach. Co prawda, pierwsze małe patisony w ogrodzie przegapiłam, ale zebrałam cały kosz dużych, które po prostu pocięłam w większą kostkę i zamarynowałam. Teraz będę sukcesywnie zaglądać pod krzaki, wybierając te najmniejsze patisonki.



Składniki:

  • patisony, wielkość i ilość uzależniona oczywiście od Waszych potrzeb

    zalewa:
    •  5 szklanek wody
    • 1 szklanka octu 10%
    • 1 szklanka cukru
    • 2 łyżki soli
     
do każdego słoika:
  •  2-3 ziela angielskie
  • kilka ziaren pieprzu
  • mały ząbek czosnku
  • kilka plastrów marchewki
  • szczypta białej gorczycy
  • liść laurowy

Sposób przygotowania:

Patisony umyć. Pozbawić ogonka. Zupełnie małe od razu wkładać do czystych słoików. Jeśli patisony są młode, nie trzeba obierać skórki. Te starsze, niestety należałoby obrać. Te większe należy przekroić na pół, wydrążyć z nich gniazda nasienne, a następnie pokroić w dużą kostkę, lub tak jak lubicie. Tak przygotowane patisony układamy w czystych słoikach.

Do marynowania użyłam również małych cukinii. Naprawdę małych. Długość ich nie przekraczała wysokości litrowych słoików. Wystarczy je umyć, odciąć nieznacznie oba końce i przekroić wzdłuż na cztery. Cukinie powkładać dość gęsto do słoików. 

Przygotować zalewę.  Zagotować wodę, ocet, sól i cukier, przestudzić.

Do każdego słoika włożyć po 2-3 ziela angielskie, kilka ziaren pieprzu, liść laurowy, ząbek czosnku, szczyptę gorczycy oraz kilka plastrów marchewki. Zalać słoiki zalewą. Zakręcić mocno przykrywkę. 

Pasteryzować 8-10 minut.

Po pasteryzacji powykładać słoiki do góry nogami na ściereczkę. Pozostawić słoiki do całkowitego ostudzenia w tej pozycji.






Smacznego!!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz