piątek, 8 lipca 2016

Siekane kotlety z piersi kurczaka z majonezem

Siekane kotlety z piersi kurczaka z majonezem

Takie proste i takie dobre...Kotlety z piersi kurczaka inaczej. Inaczej, prościej niż zwykłe panierowane kotleciki. Wystarczy, że pokroicie, lub posiekacie piersi w kostkę, dodacie majonez, Wasze ulubione przyprawy, jajka i wychodzą pyszne kotleciki, lub jak to nazwała moja córka placuszki kotlecikowe. 5-letnia córka zjadła prosto z patelni 2 duże kotlety, aż jej uszy się trzęsły i pytała się mnie czy do jutra na obiad starczy :) A kotlety wychodzą bardzo delikatne, u mnie mało pikantne ze względu na dziecko, ale jeśli lubicie, to przy takich kotlecikach pikantność wskazana. Robi się je błyskawicznie, robią wrażenie, dlatego polecam nie tylko na zwykły obiad, ale również na odświętny obiad lub spotkanie ze znajomymi. 


Składniki:

  • 1 podwójny duży filet z kurczaka ( ja użyłam 3 fileciki, ale moje były naprawdę mikroskopijne)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz
  • ulubione przyprawy (ja dodałam gotowej mieszanki do kurczaka + czosnek)
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Filety myjemy, osuszamy, kroimy w kostkę. 
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, przyprawiamy wedle gustu, polecam dodać czegoś ostrego, by kotlety miały bardziej wyrazisty smak.
Najlepiej odstawić masę do lodówki, na co najmniej godzinę.
Olej rozgrzać na patelni. Kotleciki nakładać na patelnię za pomocą dwóch łyżek. Masa jest rzadka i ciężko ją wylewać jedną łyżką. Dlatego ja przygotowałam małą chochelkę - odmierzałam porcję mięsa i za pomocą łyżki wygarniałam masę na patelnię, formując kotleciki, lub jak kto woli placuszki.
Nie bójcie się kotlety na patelni nie rozpadną się.
Smażyć z obu stron na złoty kolor.

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz