poniedziałek, 23 stycznia 2017

Ciasto kubusiowe z masą śmietanową

Ciasto kubusiowe z masą śmietanową

Czasem tak mam, że kiedy zobaczę na półce w sklepie jeden produkt, od razu w głowie mam pomysł na gotowe danie. Tym razem właśnie tak było. Sok Kubuś przecierowy, pięknie się do mnie uśmiechał z półki i wołał "weź mnie weź, będzie świetne, szybkie ciacho do popołudniowej kawy w niedziele". I tak zielony litrowy Kubuś wylądował w koszyku. Ciasto wykonacie błyskawicznie, wystarczy tylko troszkę cierpliwości do stygnięcia i sztywnienia masy. Kolor Kubusia oczywiście dowolny. U mnie było wszystko na zielono. Ale przecież można użyć i pomarańczowego soku i żółtego, a potem pokombinować jeszcze z kolorem galaretki. Dzieci na pewno będą zachwycone nie tylko kolorami, ale również smakiem.


Składniki:

  • 1l soku przecierowego typu "Kubuś" (u mnie zielony)
  • 3 budynie śmietankowe
  • 3-4 łyżki cukru
  • 100 g masła
  • 500 ml śmietany 30%
  • pół szklanki cukru pudru
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 1 galaretka (u mnie zielona)
  • 200-300 g herbatników typu petitki

Sposób przygotowania:

Herbatniki połamać i wsypać do blaszki (u mnie 20x20) wyłożonej papierem do pieczenia. Równo rozprowadzić.
Odlać szklankę soku. Resztę zagotować w rondelku z masłem i cukrem. Budynie dokładnie rozmieszać w szklance soku i wlać do gotującego się soku. Ugotować budyń, mieszając co jakiś czas. Gorący budyń przelać na połamane herbatniki i równo rozprowadzić. Odstawić do całkowitego ostygnięcia.

Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody i pozostawić do ostygnięcia.

Żelatynę namoczyć w kilku łyżkach zimnej wody. Gdy napęcznieje, dolać około 150-180 ml gorącej wody i dokładnie wymieszać. Zostawić do ostygnięcia.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem na sztywno. Pod koniec miksowania dodać zimną żelatynę i dokładnie wymieszać. Masę przelać na zimny budyń i równo rozprowadzić.  Wstawić do lodówki by dokładnie zesztywniała. Na wierzch masy śmietanowej wylać zimną, nieco gęstniejącą galaretkę i ponownie umieścić w lodówce.

Smacznego!!!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz