wtorek, 3 października 2017

Sernik latte macchiato

Sernik latte macchiato

Pierwszy sernik latte, który zrobiłam, zniknął tak szybko, że nie zdążyłam zrobić ani jednej fotki. Nie darowałam sobie, serniczek był tak dobry, że nie mogłam go tu na blogu ni umieścić. Po kilku tygodniach zrobiłam sernik ponownie, tym razem, najpierw zrobiłam fotki, dopiero potem postawiłam talerz na stole:) Co tu dużo pisać. Sernik twarogowy na bazie mocnej kawy, na spodzie z biszkoptów, oblany sosem karmelowym. Szybki, bezbłędny, nie sposób go popsuć. Uda się każdemu. 

Składniki:

  • 500 g sera twarogowego zmielonego
  • 200 ml śmietany 30%
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżki żelatyny
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 5 łyżek cukru
  • opakowanie małych okrągłych biszkoptów (u mnie 120g)
warstwa wierzchnia:
  • 200 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
sos karmelowy:
  • 3 łyżki wody + ewentualnie 1 łyżka do rozrzedzenia sosu
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki śmietany 30% 

Sposób przygotowania:

Spód tortownicy (u mnie 26cm) wyłożyć folią spożywczą.
Dno tortownicy wyłożyć biszkoptami.
Twaróg zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym do momentu, aż cukier nie będzie wyczuwalny. 
Żelatynę namoczyć w odrobinie zimnej wody. 
Śmietanę ubić na sztywno.
2 łyżki kawy rozpuszczalnej rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody.
Do namoczonej żelatyny wlać około pół szklanki gorącej wody i dokładnie wymieszać, aż do rozpuszczenia żelatyny. Rozpuszczoną żelatynę wlać do masy serowej. Zmiksować. Dodać ubitą śmietanę. Zmiksować. Masę podzielić na pół. Jedną część wyłożyć n biszkopty i wstawić tortownicę na około 15 minut do lodówki by masa zastygła. Do drugiej części dodać rozpuszczoną kawę, wymieszać. Na sztywną masę jasną, wylać masę kawową. Wstawić do lodówki.

200ml śmietany ubić z cukrem pudrem na sztywno. 2 łyżeczki żelatyny namoczyć w odrobinie zimnej wody. Następnie wlać około 1/3 szklanki gorącej wody i dokładnie żelatynę rozpuścić-mieszając. Jeszcze ciepłą żelatynę wlać do ubitej śmietany, zmiksować. Masę wyłożyć na sztywną masę kawową. Wstawić do lodówki.

Do rondelka wlać 3 łyżki wody i wsypać 3 łyżki cukru. Zagotować na małym ogniu, mieszając, aż do rozpuszczenia cukru, później już tylko obserwować syrop. Gdy zacznie brązowieć, wlać 3 łyżki podgrzanej śmietany 30% , zestawić z ognia i energicznie wymieszać. Jeśli uważacie, że sos wyszedł za gęsty, można go rozcieńczyć 1 łyżką gorącej wody.

Sos karmelowy rozlać po wierzchu sernika, robiąc esy floresy. Wstawić do lodówki na godzinę.

Smacznego!!!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz