czwartek, 17 września 2015

Ciągutki śmietankowe czyli domowe cukierki

Ciągutki śmietankowe czyli domowe cukierki

Pewnego popołudnia zachciało mi się czegoś słodkiego, domowego do kawy. A że miałam lenia na pieczenie ciasta, zrobiłam błyskawiczne cukierki. Wyglądem i konsystencją przypominają nasze pospolite krówki, ale smakiem są raczej podobne do "werthers orginal". Mocno śmietankowe, mocno słodkie, i mocno wciągające:) Ledwo zdążyłam zrobić zdjęcia, wszystkie mi niemal zjedli od razu:)

Składniki:

  • 400 ml śmietany 30%
  • 200 g cukru
  • 100 g masła

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki przełożyć do rondla o grubym dnie. Podgrzewać na średnim ogniu, ciągle mieszając. Należy uważać aby masa nie przywarła do dna rondla. Gotować do momentu, gdy masa zgęstnieje i będzie miała konsystencję gęstego karmelu. Dno podłużnej formy (u mnie keksówka) wyłożyć papierem do pieczenia, boki posmarować masłem. Wylać masę do formy, wyrównać. Zostawić do całkowitego ostygnięcia, następnie wstawić na 15 minut do lodówki, wyjąć formę, wystukać zastygniętą masę i dowolnie pociąć.
Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz