wtorek, 22 września 2015

Syrop miętowy

Syrop miętowy

Mam nadzieję, że moją miętę w ogródku ścięłam po raz ostatni. Rośnie jak oszalała, im silniej ją zetnę tym silniej i szybciej ona rośnie:) Przez całe lato lądowała w dzbanku z wodą i lodem i świetnie gasiła pragnienie całej rodziny. Nasuszyłam już cały woreczek, nalewki zrobiłam cały galonik:), była już w cieście, w deserach, aż w końcu wylądowała w syropie. Taki syrop dobrze jest zrobić w trakcie lata, wystarczy rozcieńczyć go z wodą, wrzucić kilka plasterków cytryny lub limonki, dodać kilka kostek lodu i mamy przepyszny napój miętowy, który świetnie się sprawdzi w czasie upałów. Syrop zrobiony jesienią, przyda się zimą do słodzenia herbaty, do deserów, drinków i wielu innych.

Składniki:

  • 4 garście oberwanych świeżych listków mięty
  • 3 szklanki wody
  • 4 szklanki cukru

Sposób przygotowania:

Miętę lekko opłukać pod wodą, oberwać listki z łodyżek. Liście wrzucić do garnka, wlać wodę, wsypać cukier i zagotować na małym ogniu. Gdy syrop zacznie wrzeć, a cukier się rozpuścił, gotować zaledwie 2-3 minuty. Odstawić do ostygnięcia, najlepiej na całą noc, by cały aromat z liści przeszedł do syropu. Następnie odcedzić liście od syropu, wlać płyn do czystych, wyparzonych pojemniczków i pasteryzować około 5-10 minut.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz