poniedziałek, 28 września 2015

Sałatka z kapusty pekińskiej

Sałatka z kapusty pekińskiej

Myśląc co mam w tym miejscu napisać, przypomniała mi się pewna opowieść kogoś z mojej rodziny, jak to przez 2 tygodnie, dzień w dzień robiła sałatkę z kapusty pekińskiej, z różnorakimi dodatkami, bądź też i bez (a to z braku pomysłu z czym można połączyć ową kapustę), doprowadziła swoją rodzinę, a w szczególności męża do znienawidzenia tegoż warzywa. U mnie w rodzinie taka sytuacja nie będzie miała nigdy miejsca, ponieważ kapustę pekińską kupuję tylko w ramach absolutnego "niewiedzenia co mam zrobić jako dodatek do obiadu".  A szkoda, bo kapusta pekińska jest przepyszna, i można z niej wyczarować naprawdę wiele. Chociażby sałatkę z ananasem i rodzynkami z sosem chrzanowym. Pysznie i szybko.



Składniki:

  • mała do średniej kapusta pekińska
  • puszka ananasa
  • garść rodzynek
  • pęczek szczypiorku
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • czubata łyżka startego chrzanu
  • świeżo mielony pieprz
  • sól

Sposób przygotowania:

Rodzynki zalać na 2 minuty wrzątkiem, po czym odsączyć na sicie i zostawić do całkowitego osuszenia.
Kapustę drobno poszatkować.
Ananasa pokroić w kostkę, szczypiorek drobno posiekać.
Połączyć majonez z jogurtem i chrzanem, dodać pieprz, posolić. Wymieszać.
Wszystkie składniki połączyć ze sobą, wlać sos, wymieszać i najlepiej odstawić na chwilę do lodówki.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz