poniedziałek, 7 grudnia 2015

Biedronka

Biedronka

Pierwszy raz biedronkę jadłam przy okazji jakiś świąt u mojej szwagierki. Mając do wyboru kilka rodzai różnorakich ciast i deserów - a mało nigdy nie piecze, najbardziej mi smakowała właśnie biedronka. Kilka dni później szperając w necie znalazłam przepis i upiekłam. Nie wyszło tak samo. Wykradłam więc przepis z cudownego zeszytu mojej szwagierki i teraz dość często ciasto to gości na moim stole. Ciasto imituje biedronkę. Na cieście ciemnym lekko biszkoptowym przeplatają się kropki z ciasta jasnego kruchego, wszystko przełożone jest masą budyniową i biszkoptami nasączonymi galaretką. A wszystko oblane jest czekoladową polewą. Idealne ciasto na stół świąteczny :)

Składniki:

ciasto jasne:
  • 3 szklanki mąki
  • szklanka cukru
  • 250 g margaryny
ciasto ciemne:
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • szklanka śmietany 18%
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka ciepłej wody
krem budyniowy:
  • 1/2 l mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 2 żółtka
  • 8 łyżek cukru
  • margaryna
polewa
  • 100 g masła
  • 2 łyżki wody
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki kakao
dodatkowo:
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
  • galaretka (kolor bez znaczenia, ja dałam żółtą)

Sposób przygotowania:

Ciasto jasne.
Zagnieść ciasto z powyższych składników i zamrozić.

Ciasto ciemne.
Jajka zmiksować z cukrem na jasną masę, dodać śmietanę, kakao i sodę rozpuszczoną w łyżce ciepłej wody, wszystko razem krótko zmiksować.

Zamrożone jasne ciasto zetrzeć na tarce, dodać do ciemnego ciasta i delikatnie wymieszać.
Blaszkę (u mnie 26x40) wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto, rozprowadzić równomiernie i upiec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.
Ciasto wystudzić, a następnie przekroić na 2 blaty.

Krem.
Odlać 3/4 szklanki mleka, resztę zagotować. Wymieszać w 3/4 szklance mleka cukier, mąkę, budyń, żółtka i wlać do gotującego się mleka. Zagotować by powstał budyń. Ostudzić.
Utrzeć margarynę. Dodawać po jednej łyżce zimny budyń ciągle ucierając.

Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody i ostudzić.

Ciasto przekładać następująco:
blat
połowa kremu
biszkopty nasączone galaretką
pozostała część kremu
blat

Polewa.
Masło rozpuścić w rondelku, dodać cukier, wodę i zagotować. Na koniec wyłączyć ogień, wsypać kakao i energicznie wymieszać mieszadełkiem. Przestudzoną polewą polewać wierzch ciasta.
Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz