poniedziałek, 13 lipca 2015

Wino z wiśni

Wino z wiśni

Moje drzewo wiśniowe obrodziło w tym roku ponownie. Co roku robiłam nalewkę wiśniową, nieco nam się już znudziła, dlatego w tym roku postawiłam na wino z wiśni. Dopiero co nastawione, na efekty będziemy czekać co najmniej 2 miesiące, już nie mogę się doczekać. Uwielbiam czerwone wino, lekko słodkie, klarowne, bardzo wiśniowe. Podaję proporcję na 15 l, chociaż ja zdecydowałam się tylko na połowę.

Składniki:

  • 8 kg wiśni
  • 4 kg cukru
  • 4,2 l wody
  • opakowanie drożdży winiarskich (5-7 g)

Sposób przygotowania:

Wiśnie myjemy, drylujemy. Gotujemy wodę z cukrem i całkowicie studzimy. Wiśnie przekładamy do galonu, zalewamy zimną wodą z cukrem i dodajemy drożdże winiarskie. Zatykamy grubym korkiem z waty na 3-4 dni i odstawiamy w ciepłe i ciemne miejsce. Po tym czasie korek z waty zastępujemy korkiem z rurką fermentacyjną, zalewamy rurkę niewielką ilością wody i pozostawiamy na 8-9 tygodni.
Po tym czasie zlewamy wino i rozlewamy do butelek. Najlepiej żeby jeszcze poleżakowało kilka miesięcy:)
Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Szkoda, że tak oszczędny ten opis. Jakie wino wyjdzie: słodkie? Wytrawne? Jakie drożdże (bo to chyba nie jest obojętne?)Zlewamy znad osadu tylko raz? Pzdrw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wino słodkie, klarowne i bardzo wiśniowe. Zlewamy raz znad osadu. Drożdże kupuje winiarskie do wina czerwonego. Pozdrawiam 😊

      Usuń
  2. Kiedy wywalamy te przefermentowane owoce???

    OdpowiedzUsuń