poniedziałek, 6 lipca 2015

Cukrowy zielony groszek w bułce tartej

Cukrowy zielony groszek w bułce tartej

Jak ja uwielbiam zielony groszek...chrupiące, soczyste, słodkie strączki...smak mojego dzieciństwa...Jako dziecko podjadałam z grządki Babci, sąsiadki, ciotki, teraz sama sporą część ogródka przeznaczyłam właśnie na zielony groszek i chętnie wraz z moją córką robiąc codzienny obchód naszych plonów, podjadamy wprost z grządki chrupiące strączki. Za chwilę strączki dadzą nam przepyszne kuleczki groszku i z jeszcze większą chęcią będziemy je pałaszować.
A dzisiaj do obiadu proponuję strączki groszku smażone na maśle z bułką tartą. Wspaniały dodatek do dania głównego, ale również jako samodzielna przekąska, bądź też prosta kolacja.
Proste, błyskawiczne w przygotowaniu i tak pyszne, że nie poprzestaniecie na jednej porcji:)
Ważne, by strączki nie były przerośnięte. Moja odmiana groszku dodatkowo jest pozbawiona włóknistej wyściółki wewnątrz strączka, więc mogę się delektować strączkami baaardzo długo.

Składniki:

  • 4 garście strączków cukrowego zielonego groszku
  • 100 g masła
  • 2-3 łyżki mąki tartej
  • sól

Sposób przygotowania:

Strączki umyć, odciąć końcówki. Masło roztopić na patelni i wrzucić strączki groszku. Posolić. Smażyć około 4-5 minut. Strączki muszą być miękkie, ale nie mogą do końca stracić swojej chrupkości. Pod koniec smażenia wsypać bułkę tartą i jeszcze chwilkę smażyć, aż bułka lekko zarumieni się.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz