środa, 14 października 2015

Zupa marchewkowa

Zupa marchewkowa

Jesień to cudowny okres zbierania plonów i robienia zapasów na zimę.  Nie inaczej jest tej jesieni. Zebrałam już swoją marchew z grządki, część od razu zaniosłam do piwnicy i zasypałam piaskiem, a część od razu wykorzystuje do surówek i zup. 
Zupę marchewkową wspominam bardzo czule. Będzie mi się zawsze kojarzyć z moją kochaną Babcią i jej cudowną marchwianką, której smaku niestety nie potrafię odtworzyć. Marchwiankę robię po swojemu, też wychodzi pysznie. Jest lekko kremowa, z całymi ziemniaczkami, i cudownie pomarańczowa, co zwłaszcza podoba się mojej córce.

Składniki:

  • 10-12 średnich do dużych marchewek
  • 1 korzeń pietruszki
  • kawałek korzenia selera
  • 2 cebule
  • łyżka masła
  • kilka ziemniaków
  • sól
  • pieprz
  • sok z połowy cytryny
  • łyżeczka cukru
  • mięso (co kto lubi, może być kawałek żeberek, lub kurczak)

Sposób przygotowania:

Mięso umyć, podzielić na mniejsze części i zalać 2 l wody. Warzywa obrać i dodać w całości do garnka. Ugotować wywar.
Cebulę obrać, drobno posiekać i przesmażyć na łyżce masła.
Ziemniaki obrać, pokroić w większą kostkę.
Gdy warzywa będą miękkie, wyjąć je z bulionu, wrzucić ziemniaki i dalej gotować. Seler i pietruszkę wyrzucić. Marchew razem z usmażoną cebulką zblendować i dodać do zupy. Gdy ziemniaki będą miękkie dodać sok z cytryny, sól pieprz do smaku, ewentualnie łyżeczkę cukru do smaku.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz